Haziran 02, 2014

Disiplin...

İlk duyduğunuz da kulağa pek de hoş gelmeyen hatta itici tabir edebileceğiniz bir kelime mi? Yoksa mutlak surette insan hayatında olması gerektiğine inandığınız bir kelime mi?

Çok dikkat etmemekle beraber genellikle disipline önem verdiğimi, yaşam içinde gerekliliğine inandığım durumlar olduğunu gördüm.

Peki ne zaman gerekli? Ne zaman biraz esnetip ne zaman kuralına göre oynamak lazım. Bu ilginç ikilemden çıkmamı sağlayan yine çocuklarım oldu. Bana şaşırtıcı gelmese de pek çoğunuza şaşırtıcı gelebilecek bilgelikte olduklarına kesin olarak inanıyorum. Hatta bazen komiklik ve şaklabanlık yaptığım zamanlar da bile, anne şimdi sırası değil diyebilen bir "abla çocuğa" sahip olmanın bunda rolü büyük.

Gel gelelim disiplinli ve esnek olabilme noktasında ki o ince detaya. Büyük kızım (-büyük dediğime bakmayın daha sekiz yaşında:) günlük tutmaya başladı. Teyzesinin ona aldığı en değerli hediye olduğunu ve her gün mutlaka bir kaç cümle de olsa günlüğüne yazacağı konusunda ona söz verdiğini söyledi. Her şey buraya kadar harika, haftalar geçti gayet özenle ve heyecanla gün içinde yaptıklarını günlüğüne yazdı aynen söz verdiği gibi. (tabii ben bilmiyorum ne yazdığını asla okumadım yanlış anlaşılma olmasın lütfen) Geçtiğimiz hafta araya bir kara kedi girdi ve günlük unutuldu! Ama esas sorun orada değil tabii, sorun bunu fark ettiği anda verdiği tepkide.

Korkunç bir ağlama sesi ve ardından bulanık hafızamızın bize oynadığı kötü oyunun sonucu unutmuş olmanın verdiği derin üzüntü "Ben şimdi ne yapacağım? Beş gün neler yaptığımı hatırlayamam ve üstelik teyzeme de söz vermiştim!" Hıçkırıklar, hüzün, gözyaşı ve drama queen (drama kraliçesi) sahnede! Aman yapma etme derken en son "Canım ne yapalım, olabilir insanlar bazen önem verdikleri şeyleri yapamayabilir veya unutabilirler sende biraz esnek ol güzel kızım."  Maalesef cevap çok sert geldi keşke öylece izleyip köşemde ağlama seslerine razı gelseymişim:)

"Anne sen diyet yaparken esnek olabiliyor musun? Kurallarını bozabiliyor musun? Sen de esnek değilsin!" Bammm bammm! Ateş altında kalınca yapılacak en iyi şey, kendine ardına saklanacak güvenli bir yer bulmaktır ve bende öyle yaptım. "Neyse ki artık diyet yapmıyorum" cevabıyla oradan usulca uzaklaştım.

Evet gerçekten de ne zaman disiplinli  ne zaman da esnek olmalı sorusunun cevabı; yaşadığın hal ve durumlara göre değişkenlik gösterse de her ikisinin de yaşamda vazgeçilmez olduğunu unutmamak gerek.


Sevgiler.